1. Organizatorem wyjazdu jest Fundacja Szczeciński Klub Rowerowy Gryfus. Wyjazd nie ma celu komercyjnego, a Organizator jedynie wykupuje usługi od innych podmiotów w imieniu uczestników wyjazdu, aby dzięki odpowiedniej ilości uczestników uzyskać jak najlepsze warunki finansowe dla uczestników biorących udział w wyjeździe. Wyjazd ma na celu – poza podziwianiem piękna krajobrazu – także integrację miłośników turystyki rowerowej. Fundacja Szczeciński Klub Rowerowy Gryfus stawia sobie za cel promowanie Pomorza Zachodniego oraz Szczecina.
2. W wyjeździe mogą uczestniczyć wyłącznie osoby pełnoletnie. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za żadnego z uczestników wyjazdu – za jego zachowanie, zaniedbanie czy zaniechanie w jakikolwiek sposób. Każdy z uczestników odpowiada sam za siebie i ponosi konsekwencje swojego zachowania, zaniedbania czy zaniechania.
3. Każda osoba biorąca udział w wyjeździe robi to na własną odpowiedzialność i powinna ubezpieczyć się we własnym zakresie. Zachęcamy do wyrobienia i zabrania ze sobą Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Każdy z uczestników wyjazdu musi posiadać przy sobie ważny dowód osobisty lub paszport.
4. Rower musi spełniać wymogi odpowiednich przepisów prawnych obowiązujących w Polsce oraz w Niemczech, w tym musi być wyposażony w oświetlenie przednie i tylne.
5. Chociaż przepisy tego nie wymagają, dla własnego bezpieczeństwa obowiązkowo należy wyposażyć się w kask rowerowy. Osoby nie posiadające, nie używające kasku w sposób prawidłowy nie będą dopuszczone do Rajdu lub będą wykluczone w czasie Rajdu za nie stosowanie się do tego wymogu. Takim osobom nie będzie przysługiwał zwrot wpłaconych środków za udział w Rajdzie.
6. Należy pamiętać o zabraniu zapasowej dętki, zestawu naprawczego oraz innych akcesoriów potrzebnych do wymiany dętki i naprawy roweru, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Organizatorzy nie zapewniają wsparcia serwisowego ani żadnego innego wsparcia poza dobrym humorem podczas wyjazdu. 7. Należy pamiętać o odpowiednim ubraniu – proponujemy na tzw. „cebulkę” – stopy i dłonie najszybciej się wychładzają, wskazana jest też dobra przeciwdeszczowa kurtka.
7. Wszystkich uczestników obowiązują przepisy ruchu drogowego obowiązujące na terytorium kraju, w którym danym momencie będziemy przebywać.
8. Tempo jazdy: turystyczne (20 – 25km/h). Dystans do pokonania 260km (150km pierwszego dnia oraz 110km drugiego dnia). Jedziemy w grupie i zależy nam na wspólnym miłym spędzeniu czasu, podczas delektowania się pięknem okolic Zalewu Szczecińskiego, a nie na biciu rekordów. Z drugiej jednak strony musimy mieć świadomość, że pierwszego dnia musimy pokonać 150km, a tylko utrzymanie odpowiedniego tempa umożliwi nam dotarcie do celu o rozsądnej porze, stąd uczestnicy wyjazdu muszą dysponować kondycją umożliwiającą pokonanie takiego dystansu w założonym czasie.
9. Fundacja Szczeciński Klub Rowerowy GRYFUS nie pobiera za udział w wyjeździe żadnej opłaty, a jedynie pośredniczy w rezerwacji wspólnego noclegu dla uczestników wyjazdu oraz innych kosztów wynikających z organizacji przejazdu. Ze względów logistycznych, ilość miejsc jest ograniczona, decyduje więc kolejność zgłoszeń wysłanych przez formularz na stronie gryfus.szczecin.pl/zalew2023
10. Każdy uczestnik wyprawy przekazuje opłatę za udział dla Organizatora w wysokości zależnie od wybranego pakietu:
Pakiet bez noclegu bez koszulki kolarskiej- opłata 180 zł
Pakiet bez noclegu z koszulką kolarską – opłata 220 zł
Pakiet podstawowy – opłata 330 zł
Pakiet podstawowy + pamiątkowa koszulka kolarska – opłata 370 zł
Pakiet podstawowy + pamiątkowa koszulka kolarska + kolacja w Świnoujściu. – opłata 440 zł
Pakiet podstawowy + kolacja w Świnoujściu – opłata 400 zł
Pakiety BEZ NOCLEGU obejmują zakres pakietu podstawowego oprócz noclegu i śniadania.
Pakiet podstawowy obejmuje: – udział w rajdzie, – nocleg ze śniadaniem w Świnoujściu (OSW Rybitwa) – obiad w trakcie Rajdu dostarczony przez firmę cateringową, pierwszego i drugiego dnia, – transport bagaży z miejsca startu do miejsca noclegu i drugiego dnia z miejsca noclegu na metę Rajdu (każdy uczestnik może zabrać jeden bagaż, waga nie powinna przekraczać 20kg, bagaż powinien posiadać możliwość identyfikacji właściciela bez konieczności otwierania), – pamiątkowy medal, – zabezpieczenie medyczne na trasie.
Pakiet podstawowy + pamiątkowa koszulka kolarska obejmuje: Dodatkowo pamiątkową koszulkę kolarską wyprodukowaną przez firmę Inoni.
Pakiet podstawowy + pamiątkowa koszulka kolarska + kolacja w Świnoujściu obejmuje: Dodatkowo pamiątkową koszulkę kolarską wyprodukowaną przez firmę Inoni oraz kolację podawaną w formie bufetu w Hotelu Grall wieczorem pierwszego dnia.
Pakiet podstawowy + kolacja w Świnoujściu obejmuje: Dodatkowo kolację podawaną w formie bufetu w Hotelu Grall wieczorem pierwszego dnia.
11. Przeniesienie pakietu na inną osobę jest możliwe do dnia 20.03.2024, opłata za przeniesienie wynosi 25 zł i jest przekazywana na cele statutowe Fundacji. Zgłoszenie przeniesienia pakietu należy zgłosić elektronicznie pod adres wojtek.marciniak@gryfus.szczecin.pl
12. Rezygnacja z udziału w wydarzeniu jest możliwa do dnia 20.03.2024, zgłoszenie należy zgłosić elektronicznie pod adres wojtek.marciniak@gryfus.szczecin.pl. Organizator dokona zwrotu wpłaconych środków elektronicznie na ten sam rachunek z którego została dokona wpłata za pakiet. Zwrot będzie pomniejszony o kwotę 25 zł.
13. Każdy uczestnik będzie miał możliwość przewiezienia bagażu na trasie Szczecin – Świnoujście, Świnoujście – Szczecin. Każdy uczestnik ma prawo do zabrania 1 sztuki bagażu (torby, walizki, plecaka). Bagaż musi być podpisany (imię i nazwisko) oraz podany numer telefonu kontaktowego do właściciela. Bagaż należy zabezpieczyć przed możliwością otwarcia przez osobę trzecią, należy zamontować zamknięcie lub w inny sposób. Organizator nie odpowiada za przewożone bagaże jedynie organizuje samochód do ich przewozu.
14. Zapisanie się przez uczestnika Rajdu poprzez elektroniczny system zapisów jest potwierdzeniem, że zapoznał się z regulaminem, zrozumiał jego treść i w pełni akceptuje jego zapisy, w szczególności fakt, że sam jest odpowiedzialny za swoje czyny czy brak odpowiedniego przygotowania do wyjazdu.
15. Każdy uczestnik przy rejestracji poda adres e-mail, na który Organizator będzie przesyłał informację szczegółowe o Rajdzie.
16. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych przez Organizatora wyjazdu dla potrzeb organizacji wyjazdu.
17 Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatora i sponsorów.
18. Uczestnik jest zobowiązany posiadać wymagane dokumenty do przekraczania granicy polsko – niemieckiej w związku z obowiązującymi obostrzeniami wprowadzonymi wyniku trwającej pandemii Covid 19. Uczestnik ponosi indywidualnie konsekwencje nie dostosowania się do tych wymogów.
19. Uczestnik podczas Rajdu zobowiązuje się do stosowania poleceń osób wyznaczonych przez Organizatora do przeprowadzenia Rajdu. W szczególności przewodników (osoby te będą oznaczone specjalnymi kamizelkami z napisem – Przewodnik).
20. Osoby, nie dostosowujące się do poleceń Organizatora zostaną wykluczone z Rajdu bez możliwości kontynuowania udziału. Tym osobom nie będzie przysługiwał zwrot kosztów.
21. Wolontariusze i obsługa Rajdu mają możliwość zapisana się na wydarzanie przed oficjalnym otwarciem zapisów.
Ramowy plan wydarzenia.* *Plan jest wstępny. Ostateczny plan każdy uczestnik otrzyma na podany przy zgłoszeniu adres poczty elektronicznej.
Miejsce zbiórki – ul. Tadeusza Apolinarego Wendy 6, 71-899 Szczecin Przy starcie Rajdu jest możliwość zaparkowania i pozostawiania auta. (parking bezpłatny, niestrzeżony)
31 marca Każdy uczestnik będzie miał możliwość wyboru grupy w której będzie jechał podczas Rajdu oraz podania osób z którymi chciałby być w pokoju, Organizator w miarę możliwości będzie starał się spełnić oczekiwania uczestników ale nie gwarantuje zrealizowania ich wszystkich.
20 kwietnia sobota Godz. 6:00 zbiórka uczestników Miejsce zbiórki: Szczecin Łasztownia – ul. Tadeusza Apolinarego Wendy 6, 71-899 Szczecin
Od godz. 6:00 do godz.6:15 odbiór pakietu startowego od swojego przewodnika.
Wykaz grup i przewodników będzie dostępny na miejscu.
Przewodnicy będą oznaczeni flagami z numerami grup.
Pakiet startowy będzie zawierał: – numer startowy z trytkami. Prosimy o umieszczenie numeru na kierownicy, – opaska na rękę z kolorem grupy – upoważnia do korzystania z posiłków na trasie, prosimy na nałożenie na rękę, – kartę informacyjną w jakim obiekcie i pokoju nocujemy, – kupon dla osób, które opłaciły kolację – upoważniający do skorzystania z kolacji wieczorem w Hotelu Grall, kupon przy wejściu trzeba przekazać obsłudze, – kupon do odbioru koszulki kolarskiej, – opaski i naklejki na bagaż.
Od godz. 6:15 do 6:45 Pakujemy bagaże na wyznaczone miejsce przy przewodniku, oznaczamy bagaże otrzymanymi naklejkami i opaskami, odbieramy koszulkę na podstawie kuponu.
Koszulki będą wydawane w namiocie „Gryfusa”