14. Rajd rowerowy dookoła Zalewu Szczecińskiego

26-27 kwietnia 2025

14 rajd grafika

Udało nam się zorganizować dodatkowe miejsca noclegowe w O.W. Karkonosze

dzięki czemu możecie nadal zapisywać się na *14. Rajd Rowerowy Dookoła Zalewu Szczecińskiego* z noclegiem organizowanym przez nas.

Udogodnienia dla uczestników nocujących w O.W. Karkonosze

✅ *Transport bagaży* ✅ *Rowery* – możliwość pozostawienia i zabezpieczenia w bazie głównej w *Hotelu Graal*. ✅ *Integracja* – wszyscy uczestnicy O.W. Karkonosze
REGULAMIN I ZAPISY
Days
Hours
Minutes

Zobacz jak było w poprzednich latach

Regulamin 14. Rajdu Rowerowego Dookoła Zalewu Szczecińskiego

➡️ Powinni *wykupić nowy pakiet z noclegiem* i go opłacić.
➡️ Następnie należy *zgłosić rezygnację z pakietu bez noclegu*, wysyłając e-mail na adres: *wojtek.marciniak@gryfus.szczecin.pl*.
➡️ Otrzymają wtedy *pełen zwrot wpłaconych środków* za pierwotny pakiet.

Udogodnienia dla uczestników nocujących w O.W. Karkonosze:* ✅ *Transport bagaży* – specjalnie dedykowany dla uczestników tego obiektu. ✅ *Rowery* – możliwość pozostawienia i zabezpieczenia w bazie głównej w *Hotelu Graal*. ✅ *Integracja* – wszyscy uczestnicy O.W. Karkonosze są zaproszeni na *wspólne spotkanie integracyjne*, które odbędzie się wieczorem w *Hotelu Graal

  1. Organizatorem wyjazdu jest Fundacja Szczeciński Klub Rowerowy Gryfus. Wyjazd nie ma

celu komercyjnego, a Organizator jedynie wykupuje usługi od innych podmiotów w

imieniu uczestników wyjazdu, aby dzięki odpowiedniej ilości uczestników uzyskać jak

najlepsze warunki finansowe dla uczestników biorących udział w wyjeździe. Wyjazd ma

na celu – poza podziwianiem piękna krajobrazu – promowanie turystyki rowerowej oraz

trasy dookoła Zalewu Szczecińskiego, a także integrację środowiska rowerowego.

Fundacja Szczeciński Klub Rowerowy Gryfus stawia sobie za cel promowanie Pomorza

Zachodniego oraz Szczecina.

  1. W wyjeździe mogą uczestniczyć wyłącznie osoby pełnoletnie. Organizatorzy nie ponoszą

odpowiedzialności za żadnego z uczestników wyjazdu – za jego zachowanie, zaniedbanie

czy zaniechanie w jakikolwiek sposób. Każdy z uczestników odpowiada sam za siebie i

ponosi konsekwencje swojego zachowania, zaniedbania czy zaniechania.

  1. Każda osoba biorąca udział w wyjeździe robi to na własną odpowiedzialność i powinna

ubezpieczyć się we własnym zakresie. Zachęcamy do wyrobienia i zabrania ze sobą

Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Każdy z uczestników wyjazdu

musi posiadać przy sobie ważny dowód osobisty lub paszport.

  1. Rower musi spełniać wymogi odpowiednich przepisów prawnych obowiązujących w

Niemczech i w Polsce, w tym musi być wyposażony w oświetlenie przednie i tylne.

Chociaż przepisy tego nie wymagają, dla własnego bezpieczeństwa OBOWIĄZKOWO

należy wyposażyć się w kask rowerowy – osoby bez kasku nie będą dopuszczone do

udziału w Rajdzie. Należy pamiętać o zabraniu zapasowej dętki, zestawu naprawczego

oraz innych akcesoriów potrzebnych do wymiany dętki i naprawy roweru, jeżeli zajdzie

taka potrzeba. Zwracamy szczególnie uwagę na przygotowanie oświetlenia, gdyż jest

możliwość dotarcia do Świnoujścia po zmroku i każdy rower musi być na to

przygotowany. Zwracamy również uwagę na nie używanie świateł migających ani

czerwonego tylnego, ani przedniego. Rower powinien mieć stałe białe oświetlenie

przednie oraz czerwone stałe oświetlenie tylne. Prosimy o sprawdzenie w rowerze jego

stanu technicznego, stanu ogumienia i hamulców. Odpowiednim rowerem na ten wyjazd

jest rower typu: trekking, gravel, MTB. Jazda na rowerze szosowym na zaplanowanych

trasach jest niemożliwa.

  1. Organizator zapewni opiekę medyczną na trasie rajdu, aby w razie potrzeby uczestnicy

mogli liczyć na szybką i fachową pomoc.

  1. Obowiązkowa jest jazda w grupie. Każdy uczestnik zostanie przypisany do grupy, którą

będzie prowadziło dwóch przewodników. Istnieje możliwość zapisania się do tej samej

grupy wspólnie ze znajomymi, co należy zadeklarować podczas rejestracji. Samodzielna

jazda jest zakazana.

  1. Uczestnicy rajdu zostaną podzieleni na grupy. Każdą grupą będzie opiekować się dwóch

przewodników. Na starcie rajdu każdy z uczestników wydarzenia otrzyma od swojego

przewodnika kopertę z najważniejszymi informacjami (informacje na temat noclegów,

posiłków oraz miejsc dla rowerów). Przewodnicy dla każdego uczestnika będą osobami

pierwszego kontaktu, z którymi będą mieli możliwość kontaktowania się w razie

potrzeby. Przewodnicy będą ubrani w kamizelki, na których będzie widoczny numer

grupy, aby każdy uczestnik rajdu mógł bez problemu rozpoznać swojego przewodnika.

Bezpieczeństwo uczestników jest dla nas priorytetem, stąd łamanie regulaminu i

stwarzanie zagrożenia będzie kończyło się bezwzględnym wykluczeniem z rajdu oraz

zgromadzenia. Musimy wspólnie dołożyć wszelkich starań, aby wyeliminować z naszego

grona osoby, które mogą sprowadzić zagrożenie dla siebie lub innych uczestników

wydarzenia

  1. Nocujemy w Hotelu Graal w Świnoujściu w pokojach 2-5 osobowych. Ilość

poszczególnych pokoi jest ograniczona, więc nie mamy gwarancji, że wszystkie prośby

uczestników o rozmieszczeniu w pokojach będą spełnione. Przed rajdem będziemy

prosić o takie dyspozycje.

Każdy pokój będzie wyposażony w pościel i ręczniki. W miejscu noclegu zostanie

wyznaczone miejsce do przechowywania rowerów. Uczestnicy są zobowiązani do

zabezpieczenia rowerów własnym zamknięciem.

9. W tym roku wszystkie bagaże przekazane na starcie będą transportowane bezpośrednio

na miejsce noclegu. Analogicznie w drodze powrotnej wszystkie bagaże przekazane w

Świnoujściu będą do odebrania na Łasztowni. Trzeba mieć świadomość, że na trasie

rajdu nie będzie dostępu do przekazanych bagaży. Wszystkie bagaże będą

transportowane jednym dużym samochodem ciężarowym, stąd w kopertach otrzymacie

naklejki i opaski do oznaczenia bagażu. Takie sortowanie bagaży pozwoli na szybsze

odnalezienie swojego bagażu na koniec danego etapu. Dodatkowo warto bagaż

podpisać, bo wielu z nas używa takich samych sakw, więc podpisanie bagażu również

przyspieszy identyfikację swojego bagażu.

  1. Na starcie Rajdu każdy uczestnik otrzyma od swojego przewodnika pakiet startowy,

zawierający:

  • numer startowy z trytkami (prosimy o umieszczenie numeru na kierownicy),
  • opaskę na rękę z kolorem grupy (prosimy o nałożenie na rękę),
  • kartę informacyjną w jakim pokoju nocujemy,
  • kupon dla osób, które opłaciły kolację – upoważniający do skorzystania z kolacji

wieczorem w Hotelu Graal (kupon przy wejściu trzeba przekazać obsłudze),

  • opaski i naklejki na bagaż,
  • kupon upoważniający do odbioru koszulki.
  1. Po zapisaniu się i opłaceniu udziału istnieje możliwość rezygnacji z Rajdu do 30 dni przed

wydarzeniem. Organizator zwraca wówczas całą wpłaconą kwotę pomniejszoną o 20 zł.

Rezygnacje należy składać na adres klub@gryfus.szczecin.pl. Po upływie tego terminu

będzie jedynie możliwość przepisania pakietu na innego uczestnika z zachowaniem

wykupionego pakietu, w szczególności podanego rozmiaru koszulki.

W przypadku awarii roweru lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie Rajdu, uczestnik będzie musiał samodzielnie zorganizować dojazd do Świnoujścia lub na linię mety w Szczecinie. Organizator, w miarę swoich możliwości, będzie służył pomocą, jednak nie gwarantuje transportu.

  1. Będzie możliwość zgłoszenia przygotowania posiłków wegetariańskich lub wegańskich.

Prosimy o podanie takich preferencji podczas rejestracji, aby zapewnić odpowiednie

opcje żywieniowe.

13. Fundacja Szczeciński Klub Rowerowy Gryfus nie pobiera za udział w wyjeździe żadnej

opłaty, a jedynie pośredniczy w rezerwacji wspólnego noclegu dla uczestników wyjazdu

oraz innych kosztów wynikających z organizacji przejazdu. Ze względów logistycznych,

ilość miejsc jest ograniczona, decyduje więc kolejność zgłoszeń wysłanych przez

formularz na stronie https://gryfus.szczecin.pl/zalew2025/

14. Opłaty za udział w Rajdzie pozostają takie same jak w edycji 2024:

• Pakiet bez noclegu bez koszulki kolarskiej – 180 zł

• Pakiet bez noclegu z koszulką kolarską – 220 zł

• Pakiet podstawowy – 330 zł

• Pakiet podstawowy + pamiątkowa koszulka kolarska – 370 zł

• Pakiet podstawowy + pamiątkowa koszulka kolarska + kolacja w Świnoujściu – 440 zł

• Pakiet podstawowy + kolacja w Świnoujściu – 400 zł

  1. Rajd odbędzie się niezależnie od pogody, chyba że wystąpią ekstremalne warunki

pogodowe. W takim przypadku Organizator nie będzie zwracał wpisowego, jedynie

przekaże zamówione elementy pakietu.

Plan jest wstępny. Szczegółowy i potwierdzony zostanie podany przed Rajdem.

26 kwietnia 2025 (sobota)

  • 6:00 – Zbiórka uczestników: Szczecin Łasztownia (ul. Tadeusza Apolinarego Wendy 6, 71-

899 Szczecin).

  • Od godz. 6:00 do godz. 6:30 – Odbiór pakietu startowego od swojego przewodnika.
  • Od godz. 6:15 do 6:45 – Pakujemy bagaże na wyznaczone miejsce przy przewodniku,

oznaczamy bagaże otrzymanymi opaskami. Prosimy o podpisanie bagażu oraz

umieszczenie telefonu kontaktowego do właściciela. Każdy uczestnik może przygotować

jeden bagaż (walizka, torba). Prosimy o niezabieranie cennych rzeczy i dokumentów do

bagażu – organizator nie odpowiada za bagaże.

  • 7:00 – Start Rajdu.
  • 13:00 – Obiad w terenie.
  • 18:00-19:00 – Przyjazd do Świnoujścia. Nocleg w Hotelu Graal.
  • 21:00 – Dyskoteka w Hotelu Graal.

27 kwietnia 2025 (niedziela)

  • 6:45-8:30 – Śniadanie.
  • 8:30 – Wyjazd na trasę drugiego dnia Rajdu.
  • 14:00 – Obiad w terenie.
  • 19:30 – Meta Rajdu: Szczecin Łasztown

Najczęstsze pytania

Rajd odbywa się w każdych warunkach atmosferycznych. Należy przygotować sie na każdą pogodę , najlepiej ubrać się na „cebulkę”. 

Każdy uczestnik jedzie w grupie prowadzonej przez dwóch przewodników. Pierwszy przewodnik  prowadzi grupę a drugi zamyka grupę . Sugerujemy również aby wgrać ślad rajdu na swoją nawigacje lub telefon komórkowy. 

Zapytaj nas o wydarzenie: